Saturday, December 6, 2014

Selamat ulang tahun!

   17 tahun lalu tepatnya 7 Desember 1997 seorang ibu dengan nafas terengal-engal tengah berusaha antara hidup dan matinya melahirkan seorang anak, dan seorang ayah dengan wajah pucat penuh pengharapan berusaha memberikan semangat kepada istrinya. Berselang beberapa menit melalui proses yang sangat berat lahirlah anak pertama mereka, dibersihkan bayi yang mungil dengan berat 4,8kg itu oleh perawat, dan tak lupa sang ayah melafalkan asma allah ditelinga anak pertamanya itu dengan penuh semangat dan rasa bersyukur yang tiada hentinya terpancar dari muka beliau.

  Sebulan kemudian dua insan yg telah jadi orang tua itu mengadakan syukuran kecil2an di rumahnya, sang kecil tadi di beri nama "Rahmad Kurniawan". Ya, thats my name.
Dengan gembira menyambut kelahiran saya tersebut, orang tua sampai lupa menguruskan saya Akta kelahiran. Sebulan yang lalu akta kelahiran saya baru kelar diurus. Awalnya saya mengira mereka ga peduli dengan saya, sampai ga diurus aktanya, ternyata saya salah. Im sorry Mom and Dad.


0 Comments:

Post a Comment